Przekazanie w nowatorski i zabawowy sposób wiedzy na temat historii, zabytków oraz charakterystycznych miejsc i obiektów Sławna, kształtowanie poczucia wspólnoty i znaczenia tzw. małej ojczyzny oraz doskonalenie przez harcerzy umiejętności organizacyjnych, komunikacyjnych i interpersonalnych to główne cele projektu edukacyjnego zrealizowanego przez 7. Krąg Instruktorski „Sami Swoi” w ramach Rządowego Programu Wsparcia Rozwoju Organizacji Harcerskich i Skautowych. Zadaniem uczestników gry było zebranie informacji i wykonanie zadania przedrajdowego, tj. przygotowanie prezentacji na temat wybranego przez siebie symbolu miasta, a następnie odnalezienie przy pomocy mapy punktów kontrolnych i wypełnienie przypisanych do nich poleceń. Forma realizacji i zakres zadań zostały skonstruowane w taki sposób, aby członkowie patroli mogli wykazać się zdolnością działania zespołowego, pracą z mapą i kompasem, a także umiejętnością pozyskiwania kluczowych informacji. Przez udział w grze, harcerze nauczyli się planowania, dzielenia obowiązkami i wyznaczania sobie celów do realizacji – czyli rozwijania tych cech, które posłużą im w codziennym życiu. Zdobyli także wiedzę z zakresu zasad organizacji imprez na orientację, dostosowywania ich tematyki i poziomu trudności do wieku oraz możliwości psychofizycznych uczestników. Przystępując do gry, jej uczestnicy rozpoczęli zdobywanie sprawności tematycznych: „Wskazidroga”, „Przewodnik po…” i „Goniec”.
hm. Jacek Błaszczyk